Strålande kritik för Mama Zoya, Belarus!

”…andlös teater… de skapar med sitt språk och sitt uttryck olika identiteter och skeenden utan att för en sekund förlora trovärdigheten i det Zoya vill berätta eller det hon representerar. Alla målar Zoyas liv med fina, starka penseldrag… “Mama Zoya, Belarus” berör starkt, har något väsentligt att berätta och Aksana Haiko och Fia Adler Sandblad förmedlar med denna deras pjäs detta med emfas.” – Kai Martin, kaimartinblog.se

”ADAS signum är framförallt dess rörelsebaserade estetik, vilken de i ”Zoya, Belarus” sannerligen excellerar i. Den synkade gestikulerande koreografin och mimiken hos de tre kvinnliga skådespelarna är obetalbar, tillför ytterligare dimension och gör uppsättningen mångbottnad… skärpan i budskapet om människors rätt till självbestämmande och respekt går inte att ta miste på… Skådespelarnas insatser förtjänar stora lass av beröm… svartklädda trions tajming är extraordinär.” – Mats Hallberg, kulturbloggen.se

“Gå och se denna urstarka ensemble! Så fint och angeläget om enskilda öden i stora skeenden” – Publik kritik

”Ännu en gång visas en stark föreställning med en berättelse ur verkligheten på ADAS teater. Med XXX, Lisbeth Johansson och Fia Adler Sandblad. Vilken fantastisk trio!” – Publik kritik

”En rättvis hyllning av ett giftermål mellan form, innehåll och utförande! Härligt!” – Publik kritik